SPORTY: Enyaq som «Sportline» - litt lavere og med svarte detaljer.

Skodas el-SUV i ny utstyrsversjon:

Detaljene som gjør Enyaq litt mer sportslig

Utvalget av Enyaq øker – i hvertfall på papiret. Nå kommer den også i en litt mer sportslig versjon.

Publisert

Med lavere bakkeklaring, større hjul og svarte detaljer, skiller «Sportline» seg fra versjonene vi hittil har sett av Enyaq. Effektene kjenner vi fra flere av de øvrige modellene fra Skoda – og foretrekkes av mange kunder.

Versjonen blir tilgjengelig med tre drivlinjer og rekkevidden blir på opptil 520 km.

– «Sportline» er svært populært på de andre modellene våre, og nå blir det for første gang tilgjengelig på en helelektrisk Skoda. Dette er alternativet for de som ønsker en enda mer sportslig utgave, sier Skoda-direktør Thomas Meiner.

I tillegg til de sorte detaljene, et lavere sportsunderstell og 20- eller 21-tommer store hjul, får versjonen en diffusor integrert i den bakre støtfangeren, samt LED-Matrix-lys som standard.

TRE EIKER: Sportsrattet skiller seg fra det litt mer retroinspirerte originalrattet som kommer på Enyaq. Det samme gjør setene og fargesammensetningen.

Karbondesign

Innvendig får modellen sportsseter med integrerte hodestøtter, et ratt med tre eiker, samt sorte setetrekk og taktrekk.

Instrumentpanelet er trukket i sort kunstskinn med grå kontrastsømmer og detaljer i karbondesign.

Tre av drivlinjene blir tilgjengelig:

  • iV 60 med 180 hk. og batteri på 58 kWt (netto), som gir en rekkevidde på mer enn 400 km.
  • iV 80 med 204 hk. og batteri på 77 kWt (netto), som gir en rekkevidde på inntil 520 km.
  • iV 80X har firehjulsdrift, 265 hk og batteri på 77 kWt (netto) som gir en rekkevidde på inntil 500 km.

Det er ennå ikke klart når denne versjonen blir klar for salg i Norge.

STORE HJUL: Med mindre bakkeklaring og opptil 21 tommers store hjul, gir Enyaq et vesentlig mer sportslig inntrykk i «Sportline»-versjon.