JEVNT OVER SVAKT: Yokohama Ice Guard ig50 Plus
JEVNT OVER SVAKT: Yokohama Ice Guard ig50 Plus

Jevnt over svakt

Yokohama Ice Guard ig50 Plus

Yokohama Ice Guard har jevnt over svake prestasjoner i alle disipliner vi tester.

Publisert Sist oppdatert

Yokohama Ice Guard ig50 Plus

65 poeng

Yokohama Ice Guard har jevnt over svake prestasjoner i alle disipliner vi tester.

Fakta

Produksjonsland:Japan Produksjonsdato:20/04 2015 Hastighetsmerking:Q Lastindeks:91 Innside/utside:nei Rotasjonsretning:ja Pigger:nei

Snø

Akselerasjon:7 Bremselengde:8 Kjøreegenskaper:6

Is

Akselerasjon:5 Bremselengde:6 Kjøreegenskaper:6

Tørr asfalt

Bremselengde:7 Kjøreegenskaper:6

Våt asfalt

Bremselengde:6 Kjøreegenskaper:6

Annet

Støy:8

Det er aldri dårligst, men heller ikke bedre enn gjennomsnittet. Det gjelder på is, på snø og på våt vei.

Dermed blir det til slutt en beskjeden plassering i testen.

Dekkets svakeste side er kjørefølelsen på snø. Hjulene slipper brått når grensen for grep overskrides og det er vanskelig å gjenvinne kontrollen over bilen. 

Slik gjennomføres vinterdekktesten!

Hva betyr tallene?

  • Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.
  • Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.
  • Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.
Powered by Labrador CMS