BRA PÅ SNØ: Goodyear Ultragrip Ice Arctic
BRA PÅ SNØ: Goodyear Ultragrip Ice Arctic

Helt på snø

Goodyear Ultragrip Ice Arctic

Strålende på snø, svakere på asfalt.

Publisert Sist oppdatert

Goodyear Ultragrip Ice Arctic

81 poeng

Strålende på snø, svakere på asfalt.

Fakta

  • Produksjonsland: Polen
  • Produksjonsdato: 2015-12-07T00:00:00+00:00
  • Hastighetsmerking: T
  • Lastindeks: 94
  • Innside/utside: nei
  • Rotasjonsretning: ja
  • Pigger: 130
    • Snø

      • Akselerasjon: 10
      • Bremselengde: 10
      • Kjøreegenskaper: 9

      Is

      • Akselerasjon: 8
      • Bremselengde: 9
      • Kjøreegenskaper: 9

      Tørr asfalt

      • Bremselengde: 5
      • Kjøreegenskaper: 6

      Våt asfalt

      • Bremselengde: 6
      • Kjøreegenskaper: 8

      Annet

      • Støy: 6

Goodyear har litt svakere resultater enn de beste på is, med egenskapene er jevne og gode, noe som gir en trygg kjørefølelse.

På snø ligger dekket helt på topp både når det gjelder bremsening og framkommelighet.

Den eneste svakheten er at det bremser litt for dårlig på våt asfalt. På tørr asfalt har det den lengste bremsestrekningen av alle sammen med Hankook.

Slik gjennomføres vinterdekktesten!

Hva betyr tallene?

  • Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.
  • Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.
  • Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.