SISTEPLASS: Goodride er drivstoffgjerrig. Det er det beste vi kan si om dekket.
SISTEPLASS: Goodride er drivstoffgjerrig. Det er det beste vi kan si om dekket.

Goodride Radial RP28

Velg et annet dekk!

Dette billigdekket fra Kina holder ikke mål.

Publisert Sist oppdatert

Goodride Radial RP28

40 poeng

Dette billigdekket fra Kina holder ikke mål.

Fakta

  • Produksjonsland: Kina
  • Produksjonsdato: 2017-03-27T00:00:00+00:00
  • Hastighetsmerking: V
  • Lastindeks: 91
  • Innside/utside: nei
  • Rotasjonsretning: nei
    • Tørr asfalt

      • Bremselengde: 6
      • Kjøreegenskaper: 6

      Våt asfalt

      • Bremselengde: 3
      • Kjøreegenskaper: 3
      • Grep: 4
      • Vannplaning: 4
      • Vannplaning sving: 2

      Annet

      • Støy: 2
      • Komfort: 2

Goodride produseres i Kina, og mønsteret ligner de fleste konkurrentene.

Har ganske høy vekt, og er det eneste dekket i denne gruppen som har en C for grep på våt vei (i henhold til EUs dekkmerking). Det stemmer dessverre.

Bremseegenskapene fra 100 km/t er de dårligste i testen. Da bilen med Continental-dekk hadde stoppet, suste Goodride forbi i drøyt 50 km/t.

Samme resultat ser vi i alt som har med våt veibane å gjøre, både på grep i våte svinger, vannplaning og rask kjøring på våt vei.

Goodride er betydelig bedre på tørr asfalt, men likevel sist av sommerdekkene vi har testet.

Når det gjelder drivstofforbruk kommer derimot Goodride best ut.

Vårt råd er: Velg et annet dekk!

Dekkdimensjonen i testen er 205/55 R 16.

Her kommer du tilbake til hovedsaken om budsjettdekkene. Vil du vurdere disse opp mot et utvalg premiumdekk, så finner du testen av de dyrere dekkene her. Men husk at de to testene ikke er direkte sammenliknbare!