JEVNT TOPP: Continental IceContact 2 SUV
JEVNT TOPP: Continental IceContact 2 SUV

Scorer høyt under vinterforhold

Continental IceContact 2 SUV

Continental har godt grep under alle vinterforhold.

Publisert Sist oppdatert

Continental IceContact 2 SUV

85 poeng

Continental har godt grep under alle vinterforhold.

Fakta

  • Produksjonsland: Tyskland
  • Produksjonsdato: 2015-11-09T00:00:00+00:00
  • Hastighetsmerking: T
  • Lastindeks: 108
  • Innside/utside: ja
  • Rotasjonsretning: nei
  • Pigger: 222
    • Snø

      • Akselerasjon: 10
      • Bremselengde: 8
      • Kjøreegenskaper: 9

      Is

      • Akselerasjon: 9
      • Bremselengde: 8
      • Kjøreegenskaper: 10

      Tørr asfalt

      • Bremselengde: 6
      • Kjøreegenskaper: 8

      Våt asfalt

      • Bremselengde: 6
      • Kjøreegenskaper: 8

      Annet

      • Støy: 6

Det bremser godt både på snø og is og er stabilt i kritiske manøvrer. Det gir deg ingen ubehagelige overraskelser.

Også på våt asfalt oppfører dekket seg bra til å være et piggdekk.

På tørt underlag er styrefølelsen god, men bremseegenskapene bare gjennomsnittlige.

Rullemotstanden er lav og støynivået gjennomsnittlig tross mange pigger.

Slik gjennomføres vinterdekktesten!

Hva betyr tallene?

  • Hastighetskoden på dekkene viser den toppfarten dekkene tåler og på sommerdekkene skal koden tilsvare den topphastigheten bilen har. Hvilken kode du trenger står i bilens vognkort. På vinterdekk behøver ikke dekkene tilsvare bilens topphastighet, men de må ha en kode som tilsvarer minimum 170 km/t.
  • Lasteindeksen viser hvor stor last dekkene tåler. Dette samsvarer med bilens maksimalvekt. Hvilken lasteindeks du trenger står i bilens vognkort.
  • Rotasjonsretning/innside utside viser hvordan dekkene skal monteres på bilen for at mønsteret i dekket skal fungere best mulig. Enten står det en pil på dekket som viser hvilken vei dekket skal rotere, eller så står det angitt hvilken side på dekket som skal vende ut.